Zin in iets te knabbelen, maar wil je ook op de calorieën letten?
Je kunt proberen het bij een half handje chips te laten, maar dat is naast onmogelijk ook gewoonweg niet leuk.
Van deze appelchips kun je gerust twee, drie of vier handjes eten; uit één appel kun je namelijk een vrij grote portie chipjes halen.
Doordat je er niets anders aan toevoegt dan wat specerijen,
is het een maximaal verantwoorde snack: vet- en zoutvrij, vezelrijk, en lekker slank.
Oh, en ook nog eens hartstikke lekker!

Ingrediënten

  • 1 appel
  • flinke snuf kaneel

Bereidingswijze

Stap 1. Verwarm de oven voor op 100 graden. Je kunt ondertussen de appel schillen, maar ook de schil intact laten.
Was de appel in dat geval nog wel even. Snijd de appel in dunne partjes met een kaasschaaf.

Stap 2. Verdeel de partjes over een vel bakpapier en strooi hier de kaneel over.
Doe de partjes minstens anderhalf  tot 2 uur (!) in de oven, tot ze de gewenste lichtbruine kleur hebben.
Keer ze halverwege even om zodat beide kanten even gaar worden.

Stap 3. Laat de appelchips even afkoelen om ze de tijd te geven knapperig te worden.

Snack lekker!