Hierdoor krijg je een opgeblazen gevoel achter je bureau….

Je bent niet de enige die hier last van heeft.
Heb je eindelijk die lange werkdag erop zitten, krijg je een opgeblazen buik. Daar zit je niet op te wachten!
Hoogstwaarschijnlijk heb jij je meerdere keren afgevraagd hoe het mogelijk is. Tuurlijk, een opgezette buik kan zo nu en dan opzetten.
Maar wist je dat er een aantal grote boosdoeners zijn?

De oorzaak

Er zijn meerdere boosdoeners die je een opgeblazen buik kunnen geven.
Grote salades met verschillende groenten, zuivel, sodawater, granen of gluten produceren veel gas.
Dit betekent niet dat je deze voedingsmiddelen moet laten staan. Deze voedingsmiddelen zijn namelijk ontzettend gezond.
Eet je er te veel van? Dan kan je problemen krijgen met je buik.

Wat te doen

Nu vraag je je natuurlijk af: wat nu?
Voorkomen is beter dan genezen. “Eet kleinere, frequentere maaltijden”.
In plaats van drie grote maaltijden te eten, kun je dit beter opsplitsen in kleinere porties.
Zo krijg je ook veel verschillende voedingsstoffen binnen, maar niet allemaal tegelijk.
“Voor een snack in de middag beveel ik een mix van eiwitten of gezonde vetten aan, zoals een hardgekookt ei, noten, zaden, avocado, of fruit en groenten”.
Daarnaast raad ik aan om niet teveel bruisende dranken te drinken. Dit is misschien lekker, maar funest voor een opgeblazen buik.

Blokje om

Naast de kleinere porties is er nog iets wat belangrijk is. Het geldt natuurlijk niet voor iedereen, maar bij de meeste banen zit je voornamelijk achter je bureau.
Behalve je wandeling naar de wc of het koffiezetapparaat kom je dan niet. Een middagwandeling van 15 minuten maakt al een wereld van verschil.
Deze kleine hoeveelheid beweging zou je spijsvertering stimuleren én krijg je een flinke hoeveelheid vitamine D binnen. Win-win!