Wetenschappelijk onderzoek heeft uitgewezen dat gezonde voeding en lichaamsbeweging onlosmakelijk met elkaar verbonden zijn. Voldoende lichaamsbeweging wordt op minimaal 30 minuten per dag
bewegingsactiviteit gesteld. Kies een bewegingsvorm die bij je past, die je leuk vindt, dan
houd je het vol.

Jouw persoonlijk afslankprogramma: Balance PT 

Balance is the key in Meppel biedt jou aan om de beste versie van jezelf te worden.
Er is een programma opgesteld die jou (op weg) helpt naar een gezonde leefstijl met een gezond gewicht.
Het is een persoonlijk programma met intensieve begeleiding.
Dit programma heeft een duur van twee maanden.

Er wordt uitgebreid aandacht besteed aan evenwichtige voeding en beweging.

Voeding & Beweging

Aan de hand van een voedingsapp maak ik een voedingsplan op maat.
Daarnaast krijg je 1x per week een Personal Fitness Training; een 1 op 1 training
Het advies is om 1 á 2 keer per week zelfstandig te sporten.
Ik  schrijf deze zelfstandige trainingen voor je uit en vind je terug in jouw trainingsapp.

Het programma ziet er als volgt uit:

  • Kennismakingsgesprek (30 minuten)
  • Adviesgesprek inclusief metingen (45 minuten)
  • Om de week een voedingsconsult inclusief metingen (voorafgaand aan je training)
  • Elke week een Personal Fitness Training op maat; 1 op 1 training
  • Basis kennis voeding
  • Een persoonlijk trainingsplan in je eigen trainingsapp voor thuis of in de sportschool

LET OP:
Als BGN-gewichtsconsulente worden mijn consulten (gedeeltelijk) vergoed uit
de aanvullende pakketten van zorgverzekeraars. Dus waar wacht je nog op?

Waarom krachttraining tijdens het afslankproces?

Door spiertraining word je slanker, sterker en gezonder!
Vrouwen hebben meer kans op botontkalking en afname spiermassa (vooral in de overgang).
Met krachttraining vergroot je juist de botdichtheid en de spiermassa blijft behouden of wordt vergroot.
Door krachttraining heb je minder kans op spier- en gewrichtsziektes, het verlaagt de bloeddruk en verbetert de bloedglucosespiegel.
Door de toename van spiermassa, neemt ook de vetverbranding toe.
En wat zo leuk is; die vetverbranding gaat ook nog na de training door.
Krachttraining maakt je dus slanker en je krijgt meer spierdefinitie.

Wil je graag een traject aangaan samen met een vriend of vriendin, vraag naar de mogelijkheden!