Zo combineer je een druk leven met sporten

Jeetje, waar haal jij toch de tijd vandaan?
Dat is vaak iets wat de mensen zeggen wanneer ze denken dat ze tijd tekort komen om te sporten.
Vele redenen waarom zijn: Werk, kinderen, het huishouden, verjaardagen… Noem het maar op..

Toch is het heel belangrijk om te sporten, zeker wanneer je overdag veel zit omdat je bijvoorbeeld een kantoorbaan hebt.
Buiten dat, van sporten word je fitter en energieker. Op die manier kun jij in je dagelijkse routine efficiënter te werk gaan en zit je beter in je vel!

Dus, efficiënt sporten in een druk leven? Super easy, zie hier wat tips:

1. Stel prioriteiten

–  Is werken belangrijker dan sporten? Ja en nee? Werk = inkomen en sporten = energie krijgen en fit zijn. Zorg hierin voor een goede balans!
– Op het terras zitten belangrijker dan sporten? Zorg ook hier weer voor een goede balans.

Snap je het punt? Stel prioriteiten voor jezelf. Als een ander het kan, dan kun jij het ook!

2. Plannen, plannen en nog eens plannen

Plan (samen met een personal trainer van Balance is the key 😉) vaste dagen in om te sporten.
Eenmaal ingepland is het minder makkelijk om te verplaatsen of zelfs te annuleren.
Zet het ook daadwerkelijk in je agenda, zodat er echt niets tussen kan komen.

3. Sport in de ochtend of direct na jouw werk

In de ochtend sporten, niet iedereen is er fan van. Maar het is zeker wel efficiënt!
Je hebt het maar vast gehad en nu hoef je ook niet de hele dag na te denken over welk smoesje je zal gebruiken om niet te gaan. 😉

Als het nou echt niet lukt om in de ochtend te sporten, dan is het alternatief om direct na je werk te gaan.
Vaak worden we in de avond alweer moe van een lange dag en worden trainingen daardoor geskipt.

4. Efficiënt sporten in slechts 45 minuten

Als je een druk leven hebt, wil je vaak alles zo snel mogelijk doen. Toch?
Kies er daarom voor om een efficiënte workout samen te stellen. Balance is the key kan je hiermee helpen.

De training hoeft niet langer dan 45 minuten te duren, op deze manier bespaar je tijd en het is ook nog eens beter
voor je herstel en hormoonhuishouding. Ook voor je motivatie zijn korte workouts beter.
Als je geen zin hebt, is het vooruitzicht van een ellenlange training echt het laatste waar je behoefte aan hebt.

Wil jij weer je weer fit&energiek voelen, vraag een vrijblijvend kennismakingsgesprek aan via ons contactformulier.

http://www.balanceisthekey.nl/contact/